دوشنبه 27 آذر 1396   21:44:24

اخبار

آرشیو اخبارRSS

معرفی شهرستان

220

22

23
معرفی شهرستان
 گچساران در جنوب استان کهگیلویه و بویر احمد واقع گردیده و 3526با کیلومتر مربع مساحت و جمعیت  نفری 120000با مرکزیت دوگنبدان است .
(منطقه ای که اکنون شهر دوگنبدان  نام دارد دارای پیشینه کهن تاریخی که در دهه 1330 در قلمرو ایل بابویی شکل گرفت). و دلیل این که به آن کچساران میگویند این است که تمام تل و تژه های آن گچی است و در قدیم به آن گچ کوراغلی میگفتند.
دوگنبدان که به گویش لری به آن «دو گنبذون» گفته می شود. در دشت‌های خاور و باختر دو گنبدان آثاری از دو گنبد قدیمی وجود دارد که یکی در ناحیه لیشتر (باختر شهر) و دیگری در دشت دوگنبدان (خاور شهر) واقع است. به نظر می رسد که نام دوگنبدان به واسطه وجود همین دوگنبد در خاور و باختر شهر باشد.  
گچساران در منطقه گرمسیر قشلاقی واقع شده‌است و دارای دو نوع آب و هوای معتدل و خشک در نیمه شرقی و گرمسیری خشک در نیمه غربی می‌باشد.
منطقه نفتخیز گچساران در سالهاى ١٣٠٢ و ١٣٠٣ هجرى شمسى مورد مطالعه قرار گرفت. در سال ١٣١٠ عملیات حفارى براى چندمین بار آغاز شد و پس از حفر چاههاى بسیار در لایه آسمارى میزان تولید نفت به ٢١ هزار بشکه در روز رسید
مردم این شهرستان مسلمان شیعه و به زبان فارسی با گویش لری، و زبان ترکی سخن می‌گویند مردم این منطقه از ایل بابوئی ،طایفه قشقایی و بویر احمدی هستند . به واسطه‌ی فعالیت‌های صنعت نفت، عده‌ای از مردم اصفهانی و بهبهانی نیز در این منطقه زندگی می‌کنند. به علت وجود واحدها، تأسیسات و صنایع مختلف در این شهرستان این منطقه توانسته جمعیت روستایی را جذب کرده و مرکز شهرستان گچساران را به یک شهر مهاجرپذیر‌تبدیل‌کند.
شهرستان گچساران دارای 187روستا و   44  دهیاری می باشد .که شغل بیشتر مردم روستاهای اطراف کشاورزی و دامپروری می باشد.
طراوت طبیعت سرسبز، بهار زودروس، جوشش چشمه سارها، وجود رودخانه های خروشان، سدهای بزرگ با سواحل بی بدیل و جاذبه های تاریخی این شهرستان هر ساله میزبان هزاران نفر از طبیعت دوستان می باشد.
بقاع متبرکه به ویژه امامزاده جعفر (ع) در 20 کیلومتری شرق و حرم بی بی حکیمه (س) در 80 کیلومتری جنوب شهر دوگنبدان تجلی خانه مهر الهی برای زائرانی از سراسر کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس  در این مکان های مذهبی است.
رودخانه زهره مهم‌ترین رود این شهرستان است که در جنوب شرقی دوگنبدان جاری است.

دریاچه زیبای سد کوثر، حلاوت ماهیگری آن و وجود زیرساخت های تفریحی در طلیعه بهار با طراوت بی مانند جان انسان را حیاتی دوباره می بخشد.این دریاچه و  نگین گردشگری در 60 کیلومتری غرب شهر دوگنبدان سالانه میزبان هزاران گردشگر است.
دژسلیمان،تل‌دهوه، دو گوردوپا، امام‌زاده شاه‌عباس، امام‌زاده‌بی‌بی‌حکیمه، پل‌های باستانی خیرآباد (پل سفلایی) و چهارطاقی خیرآبادو روستای مارین از جمله مکان‌‌های تاریخی ودیدنی شهرستان گچساران به شمار می‌آیند.
 
 

معرفی فرمانداری

معرفی فرمانداری

فرمانداری شهرستان گچساران از سال 1353 تاسیس و تا کنون تعداد 20 نفر به عنوان نماینده عالی دولت در این شهرستان خدمت نموده اند

 

فرمانداران سابق شهرستان از پیروز انقلاب تاکنون

ردیف نام ونام خانوادگی نوع حکم سرپرستی / فرماندار مدت مأموریت دلایل و تاریخ ختم مأموریت عزل / استعفاء جابجایی / ارتقاء شغل فعلی
شروع ختم
1 محمد زید بهبهانی - - - تغییر اطلاعی در دست نیست
2 محمد مقصودی فرماندار 58/1/5 59/7/5 ً اطلاعی در دست نیست
3 غلامحسین آکنج فرماندار 59/7/5 60/7/30 ً اطلاعی در دست نیست
4 محمود ابراهیمی فرماندار 60/7/10 61/7/10 ً اطلاعی در دست نیست
5 اسماعیل بشارده فرماندار 61/7/10 63/8/31 ً فوت نموده
6 اصغر افشاری فرماندار 63/8/63 64/2/30 ً فوت نموده
7 ابوالقاسم مهدوی فرماندار 64/4/26 65/5/10 ً وزارت کشور
8 بهادر رمضانزاده فرماندار 65/9/26 70/4/12 ً بازنشسته فرهنگی
9 سید قادر لاهوتی فرماندار 70/5/12 73/2/1 ً بازنشسته فرهنگی
10 سید حشمت اله احمدزاده فرماندار 73/2/1 77/4/23 ً معاون برنامه استانداری قم
11 نادر تاجگردون فرماندار 77/4/24 79/9/30 ً بازنشسته
12 علی مرادی فرماندار 79/10/1 82/4/31 ارتقاء معاون فرماندار دماوند
13 قدرت اله شیخ ممو سرپرستی 82/5/1 82/7/4 تغییر بازنشسته
14 احمد اسماعیل وند فرماندار 82/7/5 83/4/24 ارتقاء معاون فرماندار تهران
15 فتاح محمدی فرماندار 83/4/24 85/5/13 تغییر معاون سیاسی اجتماعی استانداری
16 حسین قاسمی فرماندار 85/4/14 1386 تغییر سپاه تهران
17 منوچهر حبیبی فرماندار 1386 1388 ارتقاء معاون استانداری قزوین
18 سید اکبر علیزاده فرماندار 1388 1391 ارتقاء آموزش وپرورش
19 محمد شفیعی فرماندار 1391 1392 تغییر مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان
20 عبدالرحیم رحیمی فرماندار 23/11/92 تاکنون فرماندار فرماندار

  

    چارت تشکیلاتی فرمانداری شهرستان گچساران

فرماندار

عبدالرحیم رحیمی

کارشناس امور بانوان    کارشناس روابط عمومی ،ارزیابی و پاسخگویی به شکایات    مسئول حراست   مسئول دفتر

   عذری آذریان                        حمید نارکی                           یوسف انصاری           بهنام جهانی
 

کارشناس مسئول اداری و مالی    معاون سیاسی و اجتماعی   کارشناس مسئول برنامه ریزی و عمرانی  بخشدار مرکزی


سید فرزام پروالحسینی                    سید مرتضی سجادپور                                 سید موسی حسینی                              فرج اله استلاحی


 
           نگهبان              کارشناس امنیتی                             کارشناس برنامه ریزی                             کارشناس حراست                                 
            
-                      خلیفه حسنی                                محبوبه رضوانی                                             -


         
حسابدار     کارشناس مسئول سیاسی اجتماعی         کارشناس راه و ساختمان                  کارشناس امور اجتماعی 

           
   -                              اردشیر جلالی                             علی اصغر کیانی                                جمیله عبدالهی

متصدی امور دفتری         کارشناس امور دهستانها و شوراها            -                          کارشناس امور سیاسی و اجتماعی 

        
کاردان فنی      کمک کارشناس سیاسی و اجتماعی           -                                              لطف اله رحمتی   

       
      -                                 چراغعلی دقیقی                           -                                                         -

کارشناس برنامه ریزی
آمار و فن آوری اطلاعات

                                                 

        فرشته ظفری
 

سرایدار و پیشخدمت



وظایف و اختیارات فرماندار


۱- فرمانداران در قلمرو ماموریت خویش به عنوان نماینده عالی دولت ، مسئولیت اجرای سیاست های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه ها و موسسات و شرکت های دولتی و سایر دستگاه هائی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می نمایند ، نهادهای انقلاب اسلامی ، نیروهای انتظامی ، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها و موسسات عمومی غیر دولتی را عهده دار خواهند بود . همچنین نیروهای انتظامی در چارچوب وظایفی که در ارتباط با امنیت منطقه دارند ، تحت نظارت فرماندار عمل خواهند کرد .
۲- فرماندار مسئول برقراری و حفظ نظم و امنیت شهرستان است .
۳- هدایت و تشکیل مرتب جلسات شورای تامین و نظارت بر حسن اجرای مصوبات آن .
۴- کلیه ارگان های عضو شورای تامین و سایر دستگاه های اجرایی شهرستان موظفند مصوبات شورای تامین و دستوات امنیتی فرماندار را اجرا نمایند و رویدادهای امنیتی و سیاسی را به فرماندار گزارش کنند . با متخلفین برابرمقررات رفتار خواهد شد .
۵- پیش بینی و پیشگیری معضلات امنیتی شهرستان ، تعیین و تدوین اولویت ها و سیاست های امنیتی و تعیین حدود وظایف و اختیارات امنیتی کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان در چهارچوب وظایف قانونی آن ها .
۶- فراهم آوردن موجبات اجرای طرح ها و سیاست های عام امنیتی و انتظامی ، مصوبات مراجع قانونی ، دستورالعمل ها و ابلاغیه های امنیتی .
۷- پیشنهاد تشکیل موقت یا دائم و یا انحلال رده انتظامی در سطح شهرستان در چهارچوب قوانین و دستورلعمل های مربوطه .
۸- نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ، گذرنامه و وظیفه عمومی .
۹- جلوگیری از هر گونه تردد و نقل و انتقالات غیر مجاز در چهارچوب سیاست ها و خط مشی های مصوب .
۱۰- برنامه ریزی ، هدایت وایجاد هماهنگی های لازم در خصوص مبارزه با مواد مخدر ، قاچاق سلاح ، مواد منفجره ، کالا و ارز .
۱۱- نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط به تردد ، اقامت ، تابعیت ، استملاک و سایر امور مربوط به اتباع و نمایندگی های خارجی ، پناهندگان ، معاودین ، مهاجرین و آوارگان .
۱۲- فراهم آوردن موجبات تشکل و تقویت شوراهای اسلامی به منظور جلب مشارکت همه جانبه مردم شهرستان در امور مشارکت پذیر و سازماندهی مطلوب آن و اعمال نظارت بر شوراهای فوق در چهارچوب قوانین ومقررات مربوطه
۱۳- تشکیل و هدایت شوراهایی که مسئولیت آن ها بر عهده فرماندار می باشد و رعایت تصمیمات متخذه شوراهای مذکور طبق قوانین ومقررات مربوطه .
۱۴- ایجاد زمینه های لازم برای تاسیس و توسعه مجامع و تشکل های گوناگون فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و تخصصی و نظارت بر فعالیت های آن ها به منظور گسترش مشارکت های مردمی در همه زمینه ها و نهادینه شدن آزادی های سیاسی و اجتماعی .
۱۵- اجرا و نظارت بر همه پرسی و کلیه انتخاب هایی که به موجب قانون برگزار می گردد .
۱۶- انجام مطالعات و ارائه پیشنهادات در خصوص تقسیمات کشوری .
۱۷- نظارت بر حسن اجرای امور مربوط به ثبت احوال .
۱۸- ایجاد زمینه مناسب جهت رشد و ارتقاء فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی بانوان و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های ذی ربط و نظارت بر فعالیت آن ها .
۱۹- فراهم آوردن زمینه های مناسب برای رشد و پیشرفت و گسترش آموزش و پرورش ، ورزش همگانی ، بهداشت عمومی ، آموزش عالی و تحقیقات .
۲۰- حفظ و حراست از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی .
۲۱- هدایت و هماهنگی اقدامات مربوط به پیشگیری از منکرات و مفاسد اجتماعی .
۲۲- فراهم اوردن زمینه های عدالت اجتماعی و فقر زدایی .
۲۳- اتخاذ تدابیر و اعمال هماهنگی لازم به منظور پیشگیری ، کنترل و مهار بحران های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی از قبیل سیل و زلزله .
۲۴- نظارت بر امور ایثارگران و خانواده های معظم شهدا ء .
۲۵- هاهنگی و نظارت بر مسائل رفاهی کارکنان دولتی و هماهنگ نمودن امور رفاهی آنان .
۲۶- نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات .
۲۷- نظارت و بازرسی از کلیه ارگان های دولتی اعم از ادارات و موسسات و شرکت های دولتی و سایر دستگاه هائی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند و نیز نهادهای انقلاب اسلامی ، نیروی انتظامی ، شوراهای اسلامی شهر و روستا ،‌شهرداری ها و موسسات عمومی غیر دولتی به جز مواردی که به حکم قانون مستثنی شده باشد و همچنین مراقبت در رفتار و اعمال کلیه کارکنان ارگان های مذکور .
۲۸- ارزشیابی عملکرد مدیران بر اساس مصوبات و دستورالعمل های مراجع ذی صلاح .
۲۹- فراهم آوردن زمینه همکاری و ایجاد هماهنگی بین فعالیت های دستگاه های دولتی ، سازمان های محلی ، نهادهای انقلاب اسلامی ، شوراهای محلی در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه .
۳۰- نظارت و مراقبت در اجرای برنامه های عمرانی (ملی ، استانی ) و در صورت لزوم دادن تذکر به مسئولین اجرایی و یا اعلام مراتب به سازمان و اداره کل مربوطه در جهت رفع نواقص احتمالی .
۳۱- نظارت بر حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست و استفاده بهینه از منابع و امکانات بالقوه و موجود شهرستان .
۳۲- شناسایی استعدادهای منطقه و تعیین نیازمندی های شهرستان و تصمیم گیری ، هماهنگی و هدایت برنامه ریزی و درخواست بودجه برای شهرستان با تاکید بر اولویت های توسعه منطقه در چهارچوب سیاست ها و راهبردهای توسعه ملی .
۳۳- هدایت و هماهنگی فعللیت های بانکی و تعیین اولویت ها در اعطای تسهیلات تکلیفی بانکی در چهارچوب سیاست ها و برنامه های توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور و تشویق سرمایه گذاران از طریق تشکیل موسسات اعتباری غیر دولتی و جذب سرمایه های محل و سوق دادن آن ها به سمت فعالیت های تولیدی و عمرانی .
۳۴- اجرای سایر وظایفی که در شهرستان از طریق مراجع ذی صلاح بر عهده فرماندار محول می گردد مانند طرح ملی آمارگیری ، سرشماری و آمارگیری کارگاهی ، ریشه کنی فلج اطفال و ...
۳۵- نصب مدیران شهرستان و مسئولین نهادهای انقلاب اسلامی ، فرمانده انتظامی و نماینده صدا و سیما توسط مدیران کل با هماهنگی فرماندار صورت می گیرد .
۳۶- چنانچه بین فرماندار و مدیر کل یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی استان در خصوص نصب روسا و مسئولین ادارات شهرستان اختلاف نظر وجود داشته باشد به منظور حل اختلاف ، هیاتی مرکب از استاندار به عنوان نماینده رئیس جمهور ، مدیر کل و یا رئیس سازمان ذی ربط و فرماندار شهرستان مربوطه تشکیل و اتخاذ تصمیم خواهند نمود
۳۷- عزل و تغییر روسا و مسئولین ادارت و شهرستان توسط مقام های مجاز دستگاه های ذی ربط با اطلاع فرماندار صورت می گیرد .
۳۸- کلیه روسای ادارات و یا بالاترین مقام اجرایی در شهرستان و فرمانده منطقه انتظامی موظفند عدم حضور خود را در محل خدمت به اطلاع فرماندار برسانند و جانشین موقت خود را به وی معرفی نمایند .
۳۹- در مواردی که فرماندار حضور رئیس اداره ای را در شهرستان در زمان معین ضروری بداند ، مدیر یا رئیس اداره موظف است از مرخصی یا ماموریت در ان زمان صرف نظر نموده و در محل خدمت حضور یابد .
۴۰- فرماندار می تواند در اجرای وظایف واحدهای اجرایی در شهرستان که به نحوی با برنامه های توسعه و سیاست های عمومی و مسائل امنیتی و آرامش عمومی مرتبط است و همچنین ایجاد هماهنگی بین واحدهای مذکور و استفاده بهینه از امکانات آن ها با رعایت قوانین و مقررات مبادرت به تهیه و ابلاغ دستور العمل های اجرایی نماید .
۴۱- کلیه واحدهای قضایی در شهرستان موظفند در خصوص مسائلی که به نحوی با آرامش و امنیت عمومی شهرستان مرتبط می باشد ، هماهنگی های لازم را با فرماندار معمول دارند ،‌ آئین نامه اجرایی در این رابطه توسط امور اداری و استخدامی کشور با همکاری وزارت کشور و وزارت دادگستری تهیه و به تصویب شورای عالی اداری خواهد رسید .
۴۲- کلیه دستگاه های اجرایی موظفند ترتیبی اتخاذ نمایند که فرماندار از ماموریت های سازمانی و اقدامات به عمل آمده و آخرین دستورالعمل ها و ضوابط و بخش نامه های صادره آگاهی داشته باشد .
۴۳- کلیه شوراها ، ستادها و مجامعی که برای هماهنگی انجام وظایف دستگاه ها اجرایی در شهرستان طبق قوانین و مقررات تشکیل می گردد زیر نظر فرماندار فعالیت خواهند نمود .
۴۴- واحدهای اجرایی شهرستان موظف به ارائه گزارش عملکرد دوره ای خویش به فرماندار می باشند . فرماندار می تواند در صورت لزوم حسب مورد خارج از دوره مزبور نیز از واحدهای شهرستانی گزارش امورمربوطه را دریافت نماید .
۴۵- به منظور فراهم ساختن زمینه مناسب جهت هماهنگی بین فعالیت های مختلف و افزایش قابلیت ها ، کارایی دستگاه های اجرایی و تحقق سیاست های عمومی و برنامه های توسعه در شهرستان شورای اداری شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل می گردد . ترکیب ، وظایف ، اختیارات و نحوه کار شورای مزبور بر اساس آئین نامه ای خواهد بود که توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور با همکاری وزارت کشور تهیه و به تصویب شورای عالی اداری خواهد رسید .
۴۶- انجام مراسم تشریفات (استقبال ، پذیرایی ، مشایعت ) از مقامات عالی رتبه داخلی و خارجی که رسما به شهرستان سفر می نمایند به عهده فرماندار می باشد .
آیین نامه اجرایی موضوع این ماده و همچنین نحوه انجام تشریفات مربوطه به موجب آیین نامه ای خواهد بود که به پیشنهاد وزیر کشور و وزارت امور خارجه به تصویب هیات وزیران خواهد رسید .
بنا به مراتب فوق همان گونه که ملاحظه می شود وظایف فرماندار از گستردگی خاصی برخوردار می باشد و با عنایت به این امر بدیهی است که فرماندار برای ایفای مسئولیت های مذکور باید ساز و کار لازم را فراهم نماید لذا بخشی از وظایف فرماندار شهرستان توسط بخشداری ها و واحدهای مختلف فرمانداری از جمله امور اجتماعی و انتخابات ، دفتر سیاسی و حراست ، اداری و مالی و روابط عمومی انجام می گیرد که ذیلا قسمت هایی از وظایف واحدهای فرمانداری تشریح می شود

 

 معاونت سیاسی و اجتماعی :

-        احزاب و تشکل ها و فعالان سیاسی
-        کمیسیون سلاح و مهمات
-        کمیسیون مشکوک التابعین
-        کمیسیون برآورد اطلاعات
-        کمیسیون فرهنگی و اجتماعی
-        کارگروه امنیت اجتماعی
-        پدافند غیر عامل
-        کمیسیون کارگری
-        کمیسیون اقوام و فرق و مذاهب
-        کمیسیون دانشجویی
-        کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز
-        شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر
-        شورای ثبت وقایع حیاتی
-        شورای آموزش و پرورش
-        شورای بهداشت و امنیت غذایی
-        نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی
-        ستاد ساماندهی امور جوانان
-        کارگروه بانوان و خانواده
-        شورای اقامه نماز
-        ستاد صیانت
-        شورای فرهنگ عمومی

معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی :

-        کمیته انطباق
-        کارگروه حیوانات ناقل بیماری
-        کمیته برنامه ریزی
-        شورای ترافیک
-        کمیته حفاری
-        کمیته مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولین
-        کمیسون ماده ۱ خانه های سازمانی
-        کارگروه پسماند و مخاطرات زیست محیطی
-        شورای حفاظت از منابع ملی
-        ستاد حوادث
-        ستاد سفر های دایمی
-        امور عشایری
-        شورای اداری
-        کمیته سوخت
-        تنظیم بازار
-        کمیته اشتغال و سرمایه گذاری

بخشدار مرکزی

1- حفظ سیاست عمومی دولت در حوزه ماموریت
2- مراقبت در بهبود و پیشرفت اوضاع اجتماعی و اقتصادی محل
3- ایجاد و حفظ هماهنگی بین ادارات و سازمانهای دولتی محل
4- نظارت و مراقبت در امور آموزشی ، تربیت بدنی ، بهداشت ، کشاورزی ، انجمن ها ، عمرانی و ... در بخش و محل
مراقبت در حسن اجرای وظیفه عمومی در حوزه بخش

حراست

1- انجام امور دفتری از قبیل ثبت اندیکاتور ، اندیکس و صدور نامه های رمز فرماندای
2- دریافت اسناد ومدارک محرمانه واصله از وزارتخانه ها ، موسسات و استانداری و سایر مراجع و حراست از آنها بر اساس مقررارت مربوطه
3- آماده نمودن پرونده هائیکه که به مسئولین جهت اقدام ارجاع می گردد .
4- جمع آوری اطلاعات بمنظور تامین حراست بیشتر در زمینه اسناد ، پرسنل و تاسیسات واحد متبوع

مسئول دفتر

1- پاسخگوئی به مراجعین و راهنمایی آنها و در صورت لزوم فراهم آوردن امکانات ، انجام درخواستهای متقاضیان که تقاضای آنان بدون ملاقات فرماندار امکان پذیرد .
2- تنظیم لیست متقاضیان ملاقات با فرماندار و تعیین وقت ملاقات برای آنان
3- انجام اقدامات لازم در زمینه برقراری ارتباط تلفنی با فرماندار
4- تنظیم اوقات جلسات و کمیسیونهائیکه در فرمانداری تشکیل می گردد
5- ابلاغ دستورات صادره از جانب فرماندار به اشخاص و موسسات ذیربط و واحدهای تابعه
6- اختصاصی ومرتب نمودن نامه های فرماندار

مسئول دفتر اداری و مالی

1- تهیه و تنظیم اسناد و هزینه های انجام شده و مورد خرید وسائل اداری و غیره
2- انجام کلیه امور پرسنلی و اداری فرمانداری و بخشداریهای تابعه
3- انجام اقدامات اداری لازم در تامین رفاه کارکنان فرمانداری و بخشداری های تابعه در زمینه های مختلف
4- تهیه نیازمندیهای فرمانداری و بخشداری های تابعه از قبیل وسایل و ابزار و ملزومات اداری
5- مراقبت در انجام کلیه امور مالی فرمانداری و بخشداری تابعه
6- تنظیم اسناد هزینه های اداری بر اساس احکام و ضمائم لازم
7- تهیه درخواستهای تامین اعتبار هزینه های اداری
8- تهیه درخواستهای تامین اعتبار هزینه های اداری
9-جاری نگه داشتن اعتبارات فرمانداری و موازنه هزینه ها اداری و امضای آنها بعنوان امضاء مجاز
10- جمع آوری پیشنهادات هزینه ها و نیازمندیهای حوزه مربوط جهت تنظیم بودجه
11-نگهداری حسابهای بانکی و تنخواه گردان فرمانداری

امور شهری و روستایی و انتخابات

1- اقدام در مورد ابلاغ برنامه و طرحهای مصوب عمرانی به سازمانهای اجرایی حوزه شهرستان
2-بررسی تقاضاهای افراد شوراها و سایر مراجع ذیربط در مورد کمکهای عمرانی
3- اقدام لازم در اجرای طرحهای مصوب روستاها
4- فراهم نمودن وسائل و تجهیزات لازم انتخابات و توزیع آن بین حوزه های فرعی و شعبات
5- بررسی وضعیت شهرهای مختلف بمنظور تشخیص آمادگی آنها برای انجام انتخابات
6- دریافت شکایات واصله و تطبیق موارد اعلام شده با قوانین و مقررات مربوطه
7- انجام سایر موارد مربوطه طبق دستور مقام مافوق
8- تهیه و جمع آوری اطلاعات و آمار تعداددهات ، جمعیت ، تراکم و شناخت حوزه بخشداری
9- بازدید و سرکشی به روستاها و کسب اطلاع از نیازمندیهای ساکنان و گزارش به مقام مافوق
10- بررسی صورتجلسات شوراهای اسلامی در حوزه بخشداری و پیگیری مصوبات آنها
11-اقدام لازم در تامین آب و برق و وسایل حمل ونقل و بهبود وضع خدمات روستایی
12-نظارت و همکاری برنحوه فعالیت کمیسیونهای خرید محصولات کشاورزی با همکاری مراجع ذیربط
13-فراهم نمودن و توزیع وسایل و تجهیزات لازم برای انتخابات
.

دبیر خانه و ماشین نویسی

1- مقابله مطالب ماشین شده با پیش نویس و تصحیح آنها در صورت لزوم
2- مراقبت در حفظ و نگهداری ماشین تحریر و اعلام به موقع نواقص بمقام مافوق
3- انجام سایر امور مربوط طبق دستور مقام مسئول
4- نگهداری دفاتر اندیکاتور و اندیکس و ثبت نامه ها و اعم از وارده و صادره در دفاتر مذکور
5- انعکاس شماره دفتر بر روی نامه های وارده و صادره
6- بایگانی نامه هائیکه جریان اداری خود را طی نموده طبق دستور

دفتر سیاسی و انتظامی

1- تکمیل پرونده های مربوط به ازدواج اتباع بیگانه با ایرانیان و ارائه به مقام مافوق جهت سیر مراحل قانونی
2-جمع آوری و تنظیم گزارشهای مربوط به نحوه زندگی پناهندگان در حوزه فرمانداری
3-انجام بررسی ها و تحقیقات لازم در مورد شکایات و درخواستهای واصله در مورد مبادلات مرزی
4-انجام امور مقدماتی مربوط به کلیه وظایفی که بموجب قانون احزاب ، جمعیتها و انجمنهای سیاسی و صنفی و آئین نامه مربوط به عهده فرمانداریها واگذار گردیده است .
5- انجام امور دبیر خانه ای شورای تامین و شورای اداری بخش و پیگیری مصوبات حسب دستور
6-جمع آوری آمار و اطلاعات مورد نیاز در جهت تاسیس پاسگاه نیروی انتظامی در حوزه شهرستان
7-رسیدگی به شکایات مردم و سازمانها از واحدهای انتظامی

روابط عمومی و رسیدگی به شکایات

1- جمع آوری اخبار و اطلاعات مربوط به فعالیتهای واحد های تابعه و سازمانهای دولتی و خصوصی بمنظور انتشار آنها در جراید
2-ارتباط دائم با مراکز و موسسات خبری بمنظور مبادله اطلاعات
3- تهیه پیش نویس آگهی ، متون ، اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه فرمانداری بمنظور اعلام به موسسات خبری
4- برقراری و حفظ ارتباط با جامعه روحانیت شهرستان و مراجع مذهبی
5- رسیدگی به شکایاتی که از استانداری و سایر مراجع ارجاع می گردد و اقدام و پیگیری در صدور پاسخ به شاکیان
6-بازرسی و رسیدگی بمواردی که از طرف فرماندار ارجاع می گردد .
7- شرکت در جلسات و کمیسیون های مرتبط حسب دستور فرماندار

جمعدار و امین مردم

1- مراقبت و اقدام لازم در حفظ و نگهداری اموال فرمانداری با همکاری مسئولین مربوطه
2- تحویل اموال خریداری شده از مسئول خدمات اداری و تحویل آنها به ادارات و اشخاص مسئول
3- صدور برگه خروج اموال از ساختمان فرمانداری بر حسب ضرورت
4- الصاق بر چسب شماره دار بر اموال فرمانداری در دفاتر اموال با ذکر شماره و تنظیم صورت موجودی مانده اموال در آخر هر سال و ارسال صورتحساب به کل اموال دولتی طبق مقررات مربوطه

 
 

قوانین و مقررات

منشور اخلاقی کارکنان
-اعتقاد و التزام  به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، ولایت فقیه وپاسداری از خون شهدا
 -  حضور بموقع کارکنان در اداره و رسیدگی به موقع درخواست های مردم
   -تلاش در جهت ارتقاء دانش و مهارت شغلی
 -  استفاده از پوشش متناسب با هدف و فرهنگ جامعه
  - اختصاص وقت و زمان مناسب جهت شنیدن مطالب ارباب رجوع
-  ارائه اطلاعات صحیح و راهنمایی نمودن ارباب رجوع
    - خوش رویی و متانت با همکاران و ارباب رجوع
   ارائه خدمات با رعایت و انصاف و بدون تبعیض (قومی ، جنسی ، خویشاوندی ، مذهبی و ... – و  صرفنظر از موقعیت اجتماعی
 رعایت ضوابط و مقدمات موجود و عدم پذیرش توصیه و هر گونه سفارش -
  - رازداری و عدم افشاء اسناد و مدارک محرمانه به افراد غیر مجاز
 -  ایجاد زمینه ارتباط برای مردم مناطق محروم و دور افتاده با مسولان
  - عدم محرومیت مردم از ملاقات حضوری و احقاق مردم ناتوان وضعیت
- توجیه مستدل و قانونی اربابان رجوع که به علت آگاهی به قانون در خواسته خود  پافشاری می نمایند و سعی در  اقناع و جلب رضایت آنها
   ایجاد زمینه ارتباط مستقیم به ارباب رجوع
  - توجه کامل به صحبت ها و نظرات و خواسته های مراجعات
  - رسیدگی لازم و به موقع نسبت به بعضی از خواسته های مردم توسط مسئولان مافوق
 -  ایجاد ارتباط سریع ، روان ، بی تکلف بین ارباب رجوع و مسئولان و پاسخگویی به نیاز آنان
  - ایجاد فضای مناسب جهت اظهار نظر و اعتماد کارکنان نسبت به یکدیگر
 -  انجام فعالیت ها ، با توجه به نیاز مردم در زمان مشخص و پیش بینی شده
 -  انجام وظایف بصورت مؤثر و کار آمد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی
-  اجتناب از دستورات خارج چار چوب و مقررات سازمانی
  رعایت دقیق قوانین و مقررات به دور از سلایق و عقاید شخصی -
  - اعمال تشویق و تنبیه کارکنان طبق ضوابط و استفاده بهینه از امکانات و اموال سازمانی
 -  وفاداری و احساس اعتماد بین کارکنان و مردم و داشتن تواضع در برخورد با ارباب رجوع
 
شعارسال
اقتصاد مقاومتی تولید -اشتغال

آلبوم تصاوير

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 52222
تعداد بازديد کنندگان سايت: 3116610 تعداد بازديد زيرپورتال: 52230 اين زيرپورتال امروز: 274 سایت در امروز: 10138 اين صفحه امروز: 270
گزارش تصویری
سسسسسسسسسس

للل455

5351

528

530

534

526

529
دیدار مردمی فرماندار گچساران
گزارش تصویری بازدید فرماندار گچساران از مناطق جنگی جنوب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گچساران ؛عبدالرحیم رحیمی فرماندار شهرستان گچساران،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گچساران،بخشداری مرکزی و مدیر آموزش و پرورش شهرستان با حضور در مناطق جنگی جنوب از کاروان اردوهای دانش آموزی راهیان نور بازدید کردند

596

597

598

599

600

601

602

603

604

605

606

607

608

609

605

606

607

608

609

610
ملاقات عمومی فرماندار از دریچه دوربین
579

580

581

582

583

584

585

586

587

588

589

590

591

592

593
گزارش تصویری بازدید از بانکهای عامل شهرستان
71

70

69

59

49

67

66

65

64

63
ملاقات عمومی فرماندار با مردم
مجری سایت:شرکت سیگما